kof-forum

Obsar i nv 13/6-18 10:19
Vi flyttar diskussionen om framtiden för Obsar i nv (våra rapporter via mobiltelefoner) till den här nya tråden.

De tidigare inläggen finns i tråden Sångare Utvälinge.
Skrivet av: Thomas Wallin

Thomas Wallin: 13/6-18 10:20
Olika behov och spretande synpunkter betr BAND/SuperText - men att köra två system samtidigt tycker jag verkar otympligt? Vi ska ju njuta av fåglarna och skådningen, inte bara rapportera…

Jag föreslår att vi pausar Obsar i nv för en tid, tex from 1 juli. Under tiden startar vi och testar BAND även i nv Skåne. Fast då behöver vi förstås någon som sätter upp gruppen och sedan administrerar/modererar den?
Peder Winding: 13/6-18 17:47
Nu har jag skapat ett BAND för Obsar i nordväst där alla redan nu kan gå med: https://band.us/n/a9a1XdY7x0I19

Installera appen "BAND" via Appstore eller Google Play, klicka på invite-länken och gå med i gruppen, skapa en profil under eget namn - sen är du redo att posta! I bandet finns nu larminstruktioner, regler och lite tips för hur man får BAND att fungera så bra som möjligt. Välkomna!

OBS! Under övergångsperioden kan det troligen vara en utmärkt idé att fortsätta använda sms/supertext tills dess att den absoluta majoriteten från det gamla systemet finns i det nya systemet så slipper vi sura miner för någon som eventuellt missar något kul...
E-post till: Peder Winding  Skicka E-post till Peder Winding
Peter Bjurenstål: 14/6-18 07:32
I går pratade jag med Thomas Wallin som berättade att Håkan Johanson skulle hålla i band nordväst. Har det blivit ändrat över en natt. Bara så man vet vad man skall förhålla sig till. Peter Bjurenstål
Peter Bjurenstål: 14/6-18 12:10
har nu registrerat mig på Band Nordväst. Gott, så men blev aningen förvånad när ja läste under rubriken hjälp och diskussion. Vad har man nu vunnit med det gamla systemet när det inte får finnas en liten chatt då det finns en sådan diskussionsmöjlighet på appen? Skall man riskera fortsättningsvis att bli tillrättavisad om det blir en liten relevant diskussion om en intressant fågel. Min uppfattning är att leta sig fram på forumet under en pågående intressant observation är ingen bra lösning då det ofta är svårt att komma igenom koden via mobilen. På andra band som jag är med i kommer det ofta relevant diskussion som rör en observation. Lilla enfaldiga jag trodde det var huvudsyftet med ett eventuellt byte i alla fall ur mitt perspektiv. Peter Bjurenstål
E-post till: Peter Bjurenstål  Skicka E-post till Peter Bjurenstål
Peder Winding: 14/6-18 15:34
Jag ber om ursäkt om formuleringen gjorde sig otydlig i relation till diskussioner av bestämning på en fågel, om en fågel i sig. Självklart ska detta få ske i BAND - vad jag först och främst ville säga med skrivningen är att bandet inte i huvudsak är ett forum för diskussion. Längre diskussioner blir snabbt svåra att följa i BAND jämfört med här på forumet, likaså är det bra att hålla det rent från annat än just diskussioner om specifika fåglar - diskussioner om själva bandet/larmandet, om problem en upplever/hjälp en vill ha med bandet tas bättre i forumet. Jag har nu justerat och förtydligat skrivningen kring diskussioner.
E-post till: Peder Winding  Skicka E-post till Peder Winding
Peter Bjurenstål: 14/6-18 16:53
Tack Peder nu är jag glad igen.

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin