- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 4 oktober 2021 kl 23:36 av Mats Ljunggren.
- FörfattareInlägg
- 1 oktober 2021 kl. 12:15 #13131
KOF:s nya hemsida har blivit mycket trevlig, tycker jag! Något som jag däremot är lite fundersam över, är hur fåtaliga inläggen här i KOF-forum har blivit. På den tidigare websidan förekom inget krav på inloggning. Intressanta diskussioner kunde medföra ett tiotal inlägg. Här på nya KOF-forum blir det ju praktiskt taget bara ett inlägg – inte ett enda svar! Detta beror ju säkert på att man numera måste logga in för att kunna skriva något här. Naturligtvis innebär det att man får ”tänka sig för” när man vill framföra något. Men är den nya ordningen något som diskuterats i styrelsen eller något som webansvariga har synpunkter på?
3 oktober 2021 kl. 19:18 #13141Säkerhetsaspekten var ett starkt skäl till att vi valde att ha ett ”inlogg”. I det gamla systemet fanns inga spärrar och vi (admin) fick i stort sätt ha kontinuerlig bevakning för att snabbt – i princip dagligen – kunna ta bort inlägg som inte var relevanta för hemsidan.
Jag håller med dig att ett inlogg gör det besvärligare, men har du väl registrerat dig en gång så ligger denna kvar.4 oktober 2021 kl. 23:36 #13155Tack för ditt svar! Trist om admin skulle behöva hålla bevakning i sådan utsträckning som tidigare. Tycker ändå att det är lite sorgligt att så få personer besvärar sig med att fixa en inloggning och skriva inlägg här. Men man får se tiden an!
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.