kof-forum

Märkliga fågelmöten 23/11-08 18:03
Som ni säkert vet sedan tidigare har jag en förkärlek till gamla tider. Hade idag ett märkligt fågelmöte på en gård i Skärettrakten. Tänkte då givetvis på en gammal notering om hur en skådare höllt på att få en tordmule i framhjulet på sin cykel en stormig höstdag i närheten av Mjöhult!! Vid många av dessa observationer undrar man om personen varit nykter eller överhuvudtaget kan bestämma fåglar. Jag får väl sälla mig till skaran. Nåväl åter till dagens obs. Passerade den nämnda gården då innehavaren bad mig komma in i stallet då mannen hade hittat en konstig fågel. Lador, fluffig fågel, uggleinvasion, tankarna for iväg. Fågeln hade sprungit på marken och kunde fångas med bara händerna, låter ju inte som en uggla. Tyvärr var det tomt i stallet, hörde bara något rasslande från taket, säkert möss tänkte jag. Diskussionen gick vidare utan någon fågel, fick lite mer information, fågeln hade haft lång näbb?? Hörde ånyo rasslet ovanifrån, här måste vara gott om möss, de lät som om de sprang ovanpå lysrören?? Helt plötsligt tittar en smalnäbbad nötkråka fram på drygt en meters håll. Munvädret gick igång och jag berättade om cembratallarna o.s.v. Jodå det fanns cembratall på gården.
Skrivet av: Karl G Nilsson

Det finns inga svar på detta inlägg.

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin