kof-forum

Kropps våtmark ? 24/3-10 16:51
Har jag missat något ? KÖR DAGLIGEN FÖRBI NYA VÅTMARKEN VID KROPPS TRAFIKPLATS. VERKAR LOVANDE. FINNS NÅGOT NAMN,PLANER PÅ TORN, GÖMSLE, VÄG DIT,SKÖTSELPLAN ? MÅNGA FRÅGOR. NÅGON SOM VET?
Skrivet av: Håkan Dimmer  Skicka E-post till Håkan Dimmer

Bengt Andersson: 26/3-10 17:13
Helsingborgs kommun har anlagt Kropps våtmark vars huvudsyfte är ett fördröjningsmagasin för dagvatten i samband med en planerad utbyggnad av ett stort industriområde söder om våtmarken.
Kof för genom undertecknad en dialog med ansvariga på stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg om just de frågor som du framför i ditt inlägg. I dagsläget finns inga planer på något gömsle eller torn, men vi jobbar på frågan. Att komma till våtmarken är lite problematiskt då bruksvägen från allmänna vägen (Vasatorpsvägen mellan filbornatippen och Hjortshög) fram till våtmarken ca 2 km är för tillfället stängd. Jag återkommer när vi vet mera om vad som skall hända i området.
Karl G Nilsson: 25/7-10 14:22
Är vägen öppen nu? Med tanke på sista tidens obsar.
Liselotte Andersson: 25/7-10 23:39
Jag körde dit via Hjortshögsvägen och sen in på Tosterupsvägen, tydligen jobbar PEAB med någon byggnation där.
Liselotte Andersson: 25/7-10 23:41
Sorry, Tostarpsvägen ska det vara naturligtvis!
Bengt Andersson: 26/7-10 16:25
Tostarpsvägen är och kommer tillsvidare enligt markägaren att vara stängd med vägbom vid Hjortshögsvägen. Vägen hålls öppen endast när arbete pågår i området. Cykel är att rekomendera vilket är ett trevligt och miljövänligt sätt att ta sig fram.
Liselotte Andersson: 27/7-10 21:27
Bra att veta att bommen stängs!
Då hade jag tur som inte blev instängd med bilen. Men man 'borde' faktiskt kunna ta sig dit med bil, i varje fall om det ev blir torn/gömsle i framtiden.
Kanske markägaren öppnar vägen när industrilokalerna som PEAB jobbar med är färdigbyggda?
Bengt Andersson: 28/7-10 08:34
Ett något kortare alternativ att ta sig till våtmarken är att köra in på den nya industrigatan väster om Tostarpsvägen. Man kan köra fram till där asfalten upphör, i höjd med pågående industribygge, och därifrån ta sig till fots eller cykel över till Tostarpsvägen.

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin