kof-forum

Klarningen 2/8-10 10:23
I går eftermiddag stannade jag som hastigast till vid Klarningen, där Bjäres första fågeltorn snart står klart. En skylt var nu också uppsatt vid stora vägen. Vad som förbryllade mig något var att skylten var försedd med en symbol som kan tolkas som att vägen endast är till för gående. Kan detta stämma? Inte för att jag har något emot att röra på mig, men var är det tänkt att man ska parkera då? Knappast längs stora vägen, som ju är ganska hårt trafikerad.
Skrivet av: Mats Ljunggren

Martin Åkesson: 18/8-10 22:48
Hej
I dagsläget är det OK att köra ner. På sikt skall en rastplats/turistinformation anläggas uppe vid vägen. Dessutom skall våtmarken ingå i ett vandringsstråk in mot Båstad. Då blir nog endast handikapptrafik tillåten.
Bara att hoppas att man får ordning på vattnet också, just nu verkar sjön läcka som ett såll!
Thomas Wallin: 19/8-10 14:28
Bad Johan Hamringe som är miljöchef/kommunekolog i Båstads kommun att kommentera frågan:

Vandringsled alt. friluftsområde är det som skylten som Trafikverket tilldelat området vilket det också är, koppling med nya "Å-stad" finns framtaget och visas som förslag till vandringsled vid fågeltornet. Parkering blir initialt vid tornet för att kanske i ett senare perspektiv vara vid väg 115 om det avsätts medel till en ny entre till Båstad.

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin