kof-forum

Tack alla ...... 19/5-12 15:45
Satt och tittade i den nya boken, Fåglarna i Sverige, - antal och förekomst, knappt 600 sidor. Utgiven av SOF. På var och varannan art vart det refererat till Peterz & Rellmar 2007.

Vad kan döljas bakom denna referens?

Jo det är alla KOF:ares slit på Kullen! Roligt att se att Kullabergsinventeringarna verkligen kommer till nytta och då inte bara för oss själva. Det är bara att lyfta på hatten för alla inventerare och initiativtagarna i det gryende 70-talet.

Om knappt två år är det dags att göra den femte inventeringen på fyrtio år. Vi behöver minst 16 raska inventerare. Det är dags att lägga sig i träning om man nu inte är så van inventerare. Jag blir lite orolig med tanke på tidens gång och att 1974 var ingen av inventerarna över femtio år, 13 av 16 var mellan 20-30, då behövdes ingen ungdomsavdelning! Jag vågar inte räkna på åldersstrukturen 2004, misstänker att medelålderna var något år högre.

Visst vill du föra denna tradition vidare!
Skrivet av: Karl G Nilsson

Ulrik Alm: 19/5-12 16:13
Helt rätt Karl G! Det är ju nu som det börjar bli verkligen intressant efter fyrtio år. Notera trender, spekulera kring orsaker till ökningar och tillbakagångar.

Jag hänger på även nästa inventering, förhoppningsvis utan rullator.

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin