kof-forum

Kattuggleungar? 22/5-12 09:10
Jag skulle vilja fotografera några kattuggleungar, om någon har stött på några ute i markerna så tar jag gärna emot tips om vart ni har sett dem.
Skrivet av: Fredrik Lindbom  Skicka E-post till Fredrik Lindbom

Peder Winding: 22/5-12 16:56
Igår satt enligt obsboken två kattuggleungar längs stigen i Christinelund!
E-post till: Peder Winding  Skicka E-post till Peder Winding
Fredrik Lindbom: 22/5-12 17:17
Tack för tipset Peder läste det också, ska ut och kolla upp det! Tar gärna emot andra tips också.
E-post till: Fredrik Lindbom  Skicka E-post till Fredrik Lindbom
Mats Persson: 22/5-12 23:17
Det var jag som såg kattuggleungarna, om man promenerar motsols längs stigen som utgår från den lilla vändslingan/parkeringen så höll de till i ett parti med lite spädare lövskog, som man når några tiotal meter efter att man passerat ett stort omkullfallet träd på vänster sida stigen.

För några veckor sedan satt även två ungar och en adult fågel på dagkvist i samma gran i Ramlösaparken under ca tio dagar. De var dock betydligt längre komna i fjäderutvecklingen, och nån av de första dagarna i maj sågs de några hundra meter NO, i en gran bland villorna norr om parken. Så det spåret har väl kallnat en smula ... Lycka till!
Fredrik Lindbom: 24/5-12 10:40
Tack för tipset Mats och en bra vägbeskrivning. De små trollen fanns som du sagt där, 4st räknade jag till och de hade kommit långt i fjäderutvecklingen och flög omkring relativt bra, kul!
E-post till: Fredrik Lindbom  Skicka E-post till Fredrik Lindbom

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin