kof-forum

Lönhult vångavägen 12/4-17 08:48
Ägaren till Lönhults gård sätter nu upp en bom för att förhindra okynneskörning på vägen mellan Lönhult och Stureholm. Bommen sätts upp där vägen börjar vid Lönhult. Tänk på det om ni kör från Stureholms hållet. Även 4 st farthinder (vägbulor) har lagts ut vid statarlängorna.
Skrivet av: Karl-Erik Söderqvist  Skicka E-post till Karl-Erik Söderqvist

Henrik Johansson: 12/4-17 10:22
Tack för informationen K-E. Synd med bommen men bra att man fortfarande kan köra, eller om man så vill okynnesköra, från Stureholmshållet. Eller är det möjligen förbudsskylt från det hållet? Nåväl, området är ju fortsatt intressant för fågelskådning, och jag misstänker att markägaren inte i första hand hittills brytt sig så mycket om att vägen nyttjats för detta ändamål. Kryssa på och Glad Påsk! /Henrik
Karl-Erik Söderqvist: 12/4-17 13:01
Förbudsskylten från Stureholm är oläsbar och vriden så den inte går att se. Skulle inte förvåna mig om nästa steg för att utestänga all obehörig trafik är att det kommer en bom även här. Jag tror inte heller att det är skådare i första hand William Nordin vill utestänga utan bilister som buskör och de som nyttjar genvägen.
Glad påsk från mig också!
E-post till: Karl-Erik Söderqvist  Skicka E-post till Karl-Erik Söderqvist

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin