kof-forum

Varning Cernelle 9/1-19 19:06
Idag körde en kamrat och jag in till AB Cernelles grind. Där svängde vi höger-vänster på grusvägen som rundar Cernelles område. Sen stannade vi för att tuba in en örn över sumpgranskogen söderut (väster om Välinge). Då kom det en bil bakom oss, och jag körde vår bil åt sidan. Ur den andra bilen for en man och skrek åt oss att omedelbart försvinna från hans enskilda väg (inga skyltar).

Vi vädjade till honom att lugna ner sig. Istället knuffade han min kamrat och öppnade min bildörr "för att ta bilnycklarna". Det är oklart hur han tänkt sig att vi skulle kunna köra därifrån omedelbart, utan bilnycklar. Jag försökte vädja till honom att vi var bekanta, och har samarbetat tidigare, men det: "skiter jag fullständigt i", var hans svar. Sedan han ytterligare totalt idiotförklarat oss åkte vi vår väg tämligen chockade över beteendet hos någon som borde kunna förväntas uppträda mer civiliserat i en sådan situation.

Örnen då? Turligt nog låg den fortfarande och seglade över området när vi spanade av från korsningen Röglevägen/Stureholmsvägen. Jo, det var den större skrikörnen. Tjoho!

Sensmoral: Undvik att köra bil på vissa vägar i området! Fortsätt att spana örn i området! Genomfarten från Tånga mot Rögle by är dock fortfarande avstängd. Välingevägen från väg 112 runt Rögle säteri ersätter för att nå Stureholm - Västraby och andra bra spaningsplatser i närheten.
Skrivet av: Hans Nordius

Henrik Johansson: 9/1-19 22:36
En liknande händelse inträffade i söndags på samma lilla grusväg. En mycket otrevlig, uppretad och näst intill hotfull äldre man i stor pickup kom farande och bad undertecknad försvinna illa kvickt. Det gick dock ej till sådana handgripligheter som Hans beskriver. Fortsättning följer kanske imorgon då det lär spanas skrikörn i området.
Rasmus Henriksson: 10/1-19 08:20
Samma hände mig för cirka 1-2 månader sedan. Han var mycket otrevlig och sa att jag inte fick köra på vägen. Jag blev förbannad då han gick igång på alla cylindrarna direkt och inte lät mig förklara. Jag sa att ska de förbjudas trafik ska de upp skyltar och eller bommar, så länge de inte finns det kan jag köra här bäst jag vill. Det slutade med att han skulle väcka åtal mot mig. De fick han gärna göra sa jag.

Jag brukar och tycker andra skådare ska tänka på att... Inte köra på liknande vägar om de tex regnat mycket och det finns risk att man kör sönder vägen. Man får ändå ha förståelse/respekt för markägarna och dess vägar. Dock beter man sig inte som denna man gjorde/gör.

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin