kof-forum

Stureholm med omnejd 20/1-19 17:59
Jag har på senare tid haft förmånen att skåda runt Stureholm, där det verkligen är väldigt mycket fågel av många arter på liten yta. Dessutom har någon upplåtit mark till en parkering, anlagt en våtmark och här finns också en fin matning. Och den här vintern har det varit väldigt många besökande fågelskådare. Jag vet inte vem som bör få äran för vad i detta sammanhang, men kan föreningen på något sätt uppmärksamma de som äger och brukar mark i området och få dom att känna lite stolthet för alla fåglar och fågelskådare? En dag kommer det att upptäckas en första rangens raritet här, och då kommer det ännu mer folk...
Skrivet av: Martin Gierow

Thomas Svanberg: 21/1-19 08:52
KOF har sedan flertalet år tillbaka ett fint samarbete med paret Brunnström som har Stureholms Gods.
Detta fina samarbete har bl a lett till uppförandet av en plattform på deras mark vilket finansierades av KOF samt Naturskyddsföreningen i Helsingborg. En parkeringsplats har iordningställts och här har ideella krafter med Ronny Svensson, Karl-Erik Söderkvist, Bengt Andersson m fl gjort flertalet insatser för att underhålla parkeringsytan. Fågelmatningen drivs av KOF och sköts tror jag av Ronny S.

Kanske har jag glömt någon som gör insatser i området och det får i sådant fall helt tillskrivas dåligt minne och inget annat.

Kul att du uppmärksammar detta Martin och det är glädjande med sådan samverkan som sker mellan markägare och intressenter!
E-post till: Thomas Svanberg  Skicka E-post till Thomas Svanberg
Hans Nordius: 31/1-19 18:39
Det Thomas Svanberg beskriver kan jag bekräfta från min tid som ordförande, och även nuvarande styrelse har ett gott samarbete med markägarna i berört område. De har glädjande nog inte fått några signaler om irritation i samband med ansamlingen av bilar och skådare i vinter. Tvärtom har KOF nyligen hjälpt jägare att flytta en tågdödad hjort till ett för rovfåglarna mindre utsatt läge - just sådant som stärker goda relationer.
Leif Dehlin: 1/2-19 12:48
Följer tråden med glädje och kan bara understryka värdet av goda markägarkontakter men Hans .... Visst finns det väl en person bakom "KOF som nyligen hjälpte en jägare ..... " eller?
E-post till: Leif Dehlin  Skicka E-post till Leif Dehlin
Hans Nordius: 4/2-19 09:29
All heder till den rådige KOF-aren som hjälpte jägarna. Hans namn utelämnades med tanke på nättroll som kan hänga upp sig på vad som helst, samarbete med jägare till exempel.

« Tillbaka

Skriv ett svar:
(OBS! Inga signaturer, skriv för- och efternamn - annars raderas ditt inlägg)

Ditt namn:

Din e-post (frivilligt):

Ämne:

Verifieringskod:

Upprepa koden:

Ditt meddelande:

Inga smilies i inlägget?

© KOF 2012
Ansvariga för sidan är KOF:s webbgrupp
Senast uppdaterad 2012-02-14 av Thomas Wallin